en castellan
mosaic participa accions campanya canvi climątic premsa

Calculadora de CO2

Des del moment en que ens aixequem al matí fins que anem a dormir, gairebé totes les activitats que realitzem i els béns materials que posseïm o que fem servir, impliquen consumir energia, i això avui dia significa contribuir a les emissions a l’atmosfera. La petjada de carboni és una mesura d’aquesta contribució personal al canvi climàtic, a partir de les emissions de CO2 que generen les nostres activitats quotidianes.

Amb aquesta calculadora de la petjada de carboni, proposada per la Fundació Terra i el CADS (Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible), podem esbrinar quines són les emissions associades a la nostra vida, en cinc àmbits: l’habitatge, la mobilitat, l’alimentació, els béns de consum i els residus. Al nostre país la petjada de carboni mitjana és de 9.8 tones de CO2 anuals, però no hauria de ser tan difícil viure bé tot reduïnt la petjada personal a unes moderades 2 o 3 tones / any, un nivell d’emissions que es considera “sostenible”.

Cal aplicar-se en ser més frugals respecte a l’ús dels recursos planetaris, i per això també aportem informació per a un estil de vida més auster. Ens atrevim a calcular i reduir la nostra petjada de carboni personal?

calc

La metodologia de càlcul d’aquesta calculadora realitza una sèrie d’assumpcions i simplificacions per tal de resultar entenedora i amena. El propòsit d’aquesta eina és ajudar a reduir les emissions personals. Simplement plantejar les preguntes adequades i observar els factors de CO2 associats a cada element o hàbit personal, ja animarien i donarien les claus per a aconseguir-ho.

Aquesta calculadora és una adaptació de la Fundació Terra i el CADS de l’eina ideada per Mukti Mitchell i l’organització Resurgence.

Ayuda

· Prèviament a començar a omplir la calculadora et pot ser d’utilitat tenir a mà factures recents d’electricitat i gas. Sovint és suficient disposar de la darrera, ja que de vegades contenen l’historial de consum.

Si només disposem d’una factura i creiem que és prou indicativa del nostre consum, podem multiplicar aquesta despesa per els mesos corresponents per a obtenir el consum anual.

· A algunes preguntes, com ara el número de persones de l’habitatge o les persones que viatgen en cotxe, el valor pot haver variat al cap de l’any. Es tracta d’un valor aproximat, si és un número variable es pot fer una estimació. Per exemple, si gairebé sempre és només 1 persona, es pot posar 1, i si la meitat del temps o dels viatges es tracta de 4 persones i l’altra meitat de dos, es pot posar  una mitjana de 3 persones.

Calcula la teva petjada!
seguir